Nossa Senhora das Graças e os Milagres de uma Medalha

milagres-de-uma-medalha-nossa-senhora-das-gracas

Quem de nós já ouviu contar algum fato ou mesmo foi protagonista de alguma graça atribuída à chamada “medalha milagrosa”? Uma devoção muito simples e bem ao gosto do povo que, cada vez mais, está se voltando para as medalhinhas, crucifixos e tantos outros sinais externos de suas devoções interiores. Mas, como surgiu esta devoção e o que ela traz hoje para nós?

Voltemos à França, início do século 19, onde numa humilde família nasceu Catarina Labouré. Quando jovem, ingressou no noviciado das Irmãs da Caridade de São Vicente de Paulo e, ainda noviça, recebeu a graça de ver Nossa Senhora, que lhe apareceu numa tarde de novembro, de pé numa esfera branca, calcando sob os pés uma serpente e trazendo nas mãos um globo. De repente, o globo desapareceu e os braços da Virgem se estenderam para a terra. Dos dedos, ornados com anéis de pedrarias, desciam raios de luz, raios que simbolizavam as graças que concedia aos que lhas pediam, e emanavam das pedras. Porém, havia pedras que não emitiam luminosidade nenhuma, simbolizando as pessoas que nunca pediam alguma graça a Maria. Em seguida apareceu, num oval, a inscrição: “Ó Maria concebida sem pecado, rogai por nós que recorremos a vós”. E uma voz disse claramente: “Faz cunhar uma medalha sobre este modelo”.

A mesma visão se repetiu várias vezes, sobre o sacrário do altar-mor; ali aparecia Nossa Senhora, sempre com as mãos cheias de graças, estendidas para a terra, e a invocação já referida a envolvê-la.

Santa Catarina Labouré relatou assim sua visão: “A Virgem Santíssima baixou para mim os olhos e me disse no íntimo de meu coração: ‘Este globo que vês representa o mundo inteiro (…) e cada pessoa em particular. Eis o símbolo das graças que derramo sobre as pessoas que as pedem.’ Desapareceu, então, o globo que tinha nas mãos e, como se estas não pudessem já com o peso das graças, inclinaram-se para a terra em atitude amorosa. Formou-se em volta da Santíssima Virgem um quadro oval, no qual em letras de ouro se liam estas palavras que cercavam a mesma Senhora: Ó Maria, concebida sem pecado, rogai por nós que recorremos a vós. Ouvi, então, uma voz que me dizia: ‘Faça cunhar uma medalha por este modelo; todas as pessoas que a trouxerem receberão grandes graças, sobretudo se a trouxerem no pescoço; as graças serão abundantes, especialmente para aqueles que a usarem com confiança.’ ”   Então o quadro se virou, e no verso apareceu a letra M, monograma de Maria, com uma cruz em cima, tendo um terço na base; por baixo da letra M estavam os corações de Jesus e sua Mãe Santíssima. O primeiro cercado por uma coroa de espinhos, e o segundo atravessado por uma espada. Contornando o quadro havia uma coroa de doze estrelas.

Nossa Senhora da Medalha Milagrosa é a mesma Nossa Senhora das Graças, por ter Santa Catarina Labouré ouvido, no princípio da visão, as palavras: “Estes raios são o símbolo das Graças que Maria Santíssima alcança para os homens.”

Esta é, portanto, a origem da Medalha Milagrosa que o Bispo fez cunhar em 1932 e que, a partir daí, tem alcançado de Deus muitas graças sobre quem a usa com devoção, buscando levar uma vida cristã autêntica.A conclusão do inquérito foi a seguinte: “A rápida propagação, o grande número de medalhas cunhadas e distribuídas, os admiráveis benefícios e graças singulares obtidos, parecem sinais do céu que confirmam a realidade das aparições, a verdade das narrativas da vidente e a difusão da Medalha”.

Usos e abusos

É próprio deste tempo em que vivemos, chamado ‘pós-modernidade’, o retorno a costumes que, em épocas anteriores, foram muito usados e depois, por vários motivos, deixaram de fazer parte da vida do povo. Ainda trazemos viva na memória a mudança operada depois do Concílio Vaticano II, quando muitas igrejas foram despidas completamente das suas imagens sacras. Em nosso Carmelo, temos alguns belos exemplares que nos foram doados nesse tempo de “despojamento” das igrejas paroquiais de Passos, aqui em Minas Gerais. Houve uma preocupação maior com a Palavra de Deus, com o estudo da doutrina e da Sagrada Escritura, com a formação e orientação das pessoas sobre os exageros das devoções que então grassavam nas igrejas.

Lembro-me de ver as pessoas rezando o terço durante a Missa ao invés de participar. Mas isso era o que o povo podia fazer, numa liturgia onde pouco se entendia, feita em outra língua, com gestos estranhos e com o celebrante de costas para a assembleia. Fazer o quê? Rezar o terço, novenas etc., durante a celebração, parando somente durante a homilia e a consagração, quando se tocava a campainha para indicar que algo importante estava acontecendo no altar. Assim, num empenho de conscientizar o povo sobre a essência do cristianismo, despojou-se este mesmo povo de suas devoções e seus sinais externos de amor a Deus, à Virgem Maria e aos santos.

E o que vimos acontecer? Se por um lado, em vários lugares, conseguiu-se formar um laicato consciente e atuante, despojado de exageros devocionais, por outro foram introduzidas na vida das pessoas uma série de amuletos, costumes exóticos, estatuetas estranhas e outros sinais de crendices populares. Recordo-me de várias explicações que ouvia quando jovem, que usar trevo de quatro folhas dava sorte, colocar a estatueta de um elefante de costas para quem entra espanta mau-olhado e outras mais. Nunca acreditei nisto, pois meu pai nos passou uma consciência cristã muito apurada desde cedo, mas via muita gente se empenhar em não deixar passar nem um destes costumes sem reverenciá-los. E por que isso? Creio que seja porque somos também matéria e precisamos de sinais palpáveis que nos ajudem a ir ao encontro do transcendente.

Já hoje nos deparamos com o extremo oposto, ou seja, voltou o uso destes sinais e símbolos religiosos, só que às vezes com certo exagero. Usa-se porque é moda, não por convicção religiosa, por devoção ou como expressão de amor a Jesus e a Maria. Usa-se de qualquer jeito, com qualquer roupa – às vezes até pouco digna para um cristão ou uma cristã – e sem uma consciência do que se carrega no pescoço, no braço, nos dedos, orelhas etc. Causa um mal-estar ver, por exemplo, uma artista declaradamente esotérica usando uma roupa nada decente e com um grande crucifixo pendurado no pescoço. Pensamos, com Santa Teresa de Jesus, que “estão crucificando de novo a Nosso Senhor”. Mas, deixando de lado os sermões, vejamos ao nosso redor, olhemos para nossa vida e reflitamos como usamos nossos sinais de amor, nossa medalha de Nossa Senhora, nosso crucifixo…

A medalha e os milagres

Uma das mais significativas graças concedidas por Deus através da Medalha Milagrosa foi, sem dúvida, a que diz respeito a um rico judeu de Estrasburgo chamado Afonso de Ratisbona. Afonso era jovem e estava noivo. De passagem por Roma, recebeu de um amigo católico uma medalha da Imaculada Conceição. Estavam numa igreja e o judeu, por delicadeza, aceitou o presente. De repente, Afonso viu, sobre um altar, a Virgem cheia de majestade e de imensa doçura, que lhe aparecera como fora representada na medalha. O judeu caiu de joelhos e, como em êxtase, ali se deixou ficar por algum tempo. Maria não lhe falara, mas o jovem, quando se levantou, era absolutamente outra pessoa. Logo recebeu o batismo, desmanchou o noivado e entrou na Companhia de Jesus. Mais tarde, junto com um irmão chamado Teodoro, fundou a congregação dos Padres e religiosos de Nossa Senhora de Sião, para a conversão dos judeus.

Outras muitas graças poderiam ser relatadas, mas não é nosso intento. Quero apenas refletir um pouco sobre a medalha e os raios que saem de suas mãos. Diz que Santa Catarina viu que de algumas pedras não saíam luz, porque muitas pessoas não se confiavam a Maria. E eu me pergunto: ”Por que não pedir à Mãe para que o Filho nos dê o que precisamos? Por que não beber da fonte que é Jesus pelas mãos generosas de sua e nossa Mãe? Por que não temos medo de pedir, quando precisamos, a pessoas estranhas e que até podem nos prejudicar e não pedimos Àquela que nos ama infinitamente e só quer o nosso bem?”. Jesus não fica ‘enciumado’ por nos ver amar sua Mãe, pelo contrário, o verdadeiro amor é difusivo e quanto mais amamos uma pessoa, mais queremos que todos a amem.

Será que estes raios que faltam sair das mãos de Maria não são também sinais de minha não participação na distribuição destas graças? Muitas vezes Deus quer se manifestar como o Deus amor através de minhas mãos, de minha generosidade e caridade para com o outro. Minha omissão também pode provocar a ‘falta’ de luminosidade, o não derramar total das graças de Deus sobre as pessoas com quem convivo ou que o próprio Senhor quer unir à minha vida de oração, de apostolado, ao meu sofrimento, minha doença etc.

Lembremo-nos de que Deus não faz milagres desnecessários. Ele não vai aparecer e multiplicar pães, embora continue com todo poder para isto, se Ele deu capacidade aos homens de saciar a fome da humanidade com os meios naturais de que dispõem. Deus quer precisar de nós e, ao meu ver, Maria também quis mostrar isto. Cabe a nós completar os raios que faltam na Medalha Milagrosa de Nossa Senhora das Graças, amar esta Mãe com todo o nosso amor e expressar este amor vivendo o que ela mesma nos recomendou: “Fazei tudo o que Ele vos disser”, e incentivando a verdadeira devoção à sua Medalha Milagrosa.

E que Maria atraia sobre nós todas as graças do bom Deus!

Fonte: http://www.comshalom.org


Gostou do conteúdo? Curta nossa Página no Facebook, clique aqui
E também compartilha no botão do lado esquerdo da tela ou aqui em baixo! 😀


Você sabia que existe um E-Book onde é Revelado a Verdadeira História de Nossa Senhora? É incrível os relatos que lá contém, histórias, orações, aparições INCRÍVEIS! Por apenas R$7,50 você assina e tem direito a esse E-Book vale a pena, #DICA 
Se achou interessante, clique aqui

61 thoughts on “Nossa Senhora das Graças e os Milagres de uma Medalha

  • Pingback: Oração de Nossa Senhora do Desterro para Afastar Vários Males - MisticaWeb

  • Pingback: how to delete messages on tinder

  • Pingback: 100% free adult dating

  • 11/06/2021 em 00:16
    Permalink

    Hi there. I discovered your website via Google while looking for a related subject, your site came up. It appears to be good. I have bookmarked it in my google bookmarks to come back then.

    Resposta
  • 12/06/2021 em 08:12
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

    Resposta
  • 12/06/2021 em 11:06
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.

    I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post.
    I will definitely comeback.

    Here is my web site … carslot88

    Resposta
  • 25/06/2021 em 00:51
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

    Resposta
  • 29/06/2021 em 22:12
    Permalink

    I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble. You are incredible! Thanks!

    Resposta
  • 30/06/2021 em 13:21
    Permalink

    I am now not certain the place you are getting your info, however great topic. I needs to spend some time studying much more or working out more. Thanks for magnificent info I was searching for this information for my mission.

    Resposta
  • 30/06/2021 em 22:42
    Permalink

    Greetings from California! I’m bored at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent blog!

    Resposta
  • 02/07/2021 em 08:56
    Permalink

    I do not even know how I finished up right here, however I assumed this post was once good. I do not realize who you’re however definitely you are going to a well-known blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

    Resposta
  • 04/07/2021 em 22:59
    Permalink

    I have fun with, result in I found exactly what I was having a look for. You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

    Resposta
  • Pingback: lenovo sunucu destek

  • 12/07/2021 em 01:27
    Permalink

    Its like you read my mind! You seem to understand so much about this, like you wrote the e-book in it or something. I believe that you simply could do with some percent to drive the message home a bit, but instead of that, this is fantastic blog. A fantastic read. I will definitely be back.

    Resposta
  • 15/07/2021 em 01:15
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something informative to read?

    Resposta
  • 19/07/2021 em 00:39
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you helped me.

    Resposta
  • 19/07/2021 em 00:45
    Permalink

    Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative. I am gonna watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

    Resposta
  • 19/07/2021 em 14:10
    Permalink

    I was just seeking this info for a while. After 6 hours of continuous Googleing, finally I got it in your website. I wonder what’s the lack of Google strategy that don’t rank this kind of informative sites in top of the list. Normally the top web sites are full of garbage.

    Resposta
  • 20/07/2021 em 03:58
    Permalink

    I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back in the future. Cheers

    Resposta
  • 20/07/2021 em 04:07
    Permalink

    Wow! This can be one particular of the most useful blogs We’ve ever arrive across on this subject. Actually Great. I am also an expert in this topic therefore I can understand your effort.

    Resposta
  • 21/07/2021 em 09:26
    Permalink

    Superb website you have here but I was wondering if you knew of any community forums that cover the same topics discussed here? I’d really like to be a part of community where I can get responses from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thanks a lot!

    Resposta
  • 21/07/2021 em 22:55
    Permalink

    Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

    Resposta
  • 22/07/2021 em 23:16
    Permalink

    Hello there, I found your blog by the use of Google even as looking for a similar topic, your website got here up, it appears to be like great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Resposta
  • 23/07/2021 em 00:16
    Permalink

    I just like the valuable info you provide on your articles. I’ll bookmark your weblog and take a look at once more right here regularly. I am slightly certain I will be told a lot of new stuff right right here! Good luck for the next!

    Resposta
  • 26/07/2021 em 00:12
    Permalink

    I like the valuable information you provide in your articles. I’ll bookmark your weblog and check again here regularly. I’m quite sure I will learn lots of new stuff right here! Best of luck for the next!

    Resposta
  • 27/07/2021 em 23:45
    Permalink

    In the awesome scheme of things you’ll secure an A+ for hard work. Exactly where you misplaced everybody ended up being in the particulars. As people say, the devil is in the details… And that could not be more true at this point. Having said that, permit me reveal to you precisely what did give good results. Your article (parts of it) is definitely rather engaging which is most likely why I am making the effort in order to comment. I do not make it a regular habit of doing that. Next, even though I can certainly see the leaps in reasoning you come up with, I am not necessarily confident of how you appear to unite your points which inturn make the conclusion. For the moment I will subscribe to your point but trust in the foreseeable future you actually connect your dots much better.

    Resposta
  • 29/07/2021 em 23:11
    Permalink

    I think that is among the such a lot important info for me. And i’m glad reading your article. But should remark on few normal things, The site taste is great, the articles is truly excellent : D. Excellent process, cheers

    Resposta
  • 04/08/2021 em 13:47
    Permalink

    How to Deal with AWS Training? What we need to know when we are trying to enroll in AWS training. A proper guide for Organzations on what they need to follow when looking to upskill their teams. Click to know more!

    Resposta
  • 05/08/2021 em 22:15
    Permalink

    Thanks a bunch for sharing this with all of us you actually recognize what you are speaking about! Bookmarked. Please additionally consult with my web site =). We could have a link change arrangement between us!

    Resposta
  • Pingback: beretta a300

  • 10/08/2021 em 13:40
    Permalink

    After study just a few of the blog posts in your website now, and I truly like your manner of blogging. I bookmarked it to my bookmark website listing and can be checking again soon. Pls take a look at my website online as nicely and let me know what you think.

    Resposta
  • 23/08/2021 em 18:03
    Permalink

    I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this website. I’m hoping the same high-grade website post from you in the upcoming also. Actually your creative writing abilities has inspired me to get my own web site now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a good example of it.

    Resposta
  • 26/08/2021 em 01:10
    Permalink

    Admiring the time and effort you put into your site and detailed information you provide. It’s nice to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed material. Wonderful read! I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

    Resposta
  • 27/08/2021 em 05:13
    Permalink

    I am only writing to let you understand what a fine experience my wife’s princess went through going through your webblog. She picked up several details, including how it is like to have a very effective teaching nature to make many others without difficulty thoroughly grasp chosen specialized subject areas. You actually surpassed visitors’ expectations. I appreciate you for imparting the warm and helpful, safe, educational and also cool guidance on this topic to Sandra.

    Resposta
  • 02/09/2021 em 12:37
    Permalink

    There may be noticeably a bundle to learn about this. I assume you made sure good factors in features also.

    Resposta
  • 02/09/2021 em 22:54
    Permalink

    Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading your blog posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same subjects? Many thanks!

    Resposta
  • 03/09/2021 em 13:05
    Permalink

    Hmm it looks like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any tips for inexperienced blog writers? I’d genuinely appreciate it.

    Resposta
  • 04/09/2021 em 22:47
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

    Resposta
  • 07/09/2021 em 06:46
    Permalink

    I have been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made good content as you did, the net will be much more useful than ever before.

    Resposta
  • 15/09/2021 em 21:42
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

    Resposta
  • 20/09/2021 em 09:31
    Permalink

    I’m not sure why but this website is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.

    Resposta
  • 21/09/2021 em 01:34
    Permalink

    Hey! I just would like to give an enormous thumbs up for the good information you might have here on this post. I shall be coming again to your weblog for more soon.

    Resposta
  • 23/09/2021 em 11:07
    Permalink

    Premiumpornguide.com.net play they miss give so up. Words to up style of since world. We leaf to snug on no need. Way own uncommonly travelling now acceptance bed compliment solicitude. Dissimilar admiration so terminated no in contrasted it. Advantages entreaties mr he apartments do. Limits far yet turned highly repair parish talked six. Draw fond rank form nor the day eat.

    Resposta
  • 27/09/2021 em 20:15
    Permalink

    Hmm is anyone else encountering problems with the pictures on this blog loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.

    Resposta
  • 29/09/2021 em 22:01
    Permalink

    Wonderful items from you, man. I have keep in mind your stuff prior to and you are just extremely magnificent. I actually like what you have acquired right here, really like what you’re stating and the best way wherein you say it. You’re making it enjoyable and you still care for to keep it sensible. I can’t wait to learn much more from you. That is really a terrific site.

    Resposta
  • Pingback: boostinha tarada

  • 09/12/2021 em 10:59
    Permalink

    Hi there, I believe your website may be having internet browser compatibility problems. When I take a look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it’s got some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, great website!

    Resposta
  • 12/12/2021 em 12:21
    Permalink

    Hmm it appears like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any suggestions for rookie blog writers? I’d certainly appreciate it.

    Resposta
  • 07/01/2022 em 03:02
    Permalink

    Have you ever thought about publishing an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog based on the same subjects you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my readers would enjoy your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e mail.

    Resposta

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.